Koniec elektro mobilności wczoraj autobusy, dziś Tesla dobiła “plan” Morawieckiego. Nie będziemy mocarstwem.


[boombox_dropcap style=”primary” font_size=”70px” color=”red”
class=”class-name”] N [/boombox_dropcap]

ajważniejsze ogniwo zrównoważonego rozwoju Morawieckiego przestało dziś istnieć. Niedawno pisaliśmy o autobusach, które miały być motorem elektrycznym polskiej gospodarki. Dziś Tesla wybrała miejsce pod budowę fabryki samochodów i akumulatorów, nie jest to Polska.

Tesla wybrała Niemcy, to zaskakująca dla wszystkich wiadomość. Fabryka Tesli Giga ma powstać w pobliżu lotniska BER, na terenie Belina. To właśnie Elon Musk, szef amerykańskiej firmy, ogłosił we wtorek wieczorem podczas ceremonii wręczenia Złotej Kierownicy Bild am Sonntag i Auto Bild w Berlinie.

Gigafactory 4 będzie pierwszym zakładem produkcyjnym Tesli w Europie. Tam oprócz ogniw akumulatorowych produkowane są Model 3 i E-SUV Model Y firmy Tesla. Elon Musk ogłosił już, że europejski gigafabrykat będzie gotowy najpóźniej do końca 2021 r. Firma przeanalizowała kilka potencjalnych lokalizacji, w tym Emsland (Dolna Saksonia) i Nadrenia Północna-Westfalia.

Ważne dla Tesli były duże obszary z potencjałem ekspansji. Powiedzieli, że bliskość Berlina, gdzie jest wielu profesjonalistów, odgrywa istotną rolę. Berlin złożył wniosek w Clean Tech Buisness Park w Marzahn.

Tysiące miejsc pracy

Tesla zatrudnia prawie 50 000 osób na całym świecie i wygenerowała przychody w wysokości 21,5 mld USD w 2018 r. Trzeci kwartał 2019 r. Został zamknięty z zyskiem w wysokości 143 mln USD (128 mln EUR).

Morawiecki – “Będziemy potęgą eletromobilności” “Do końca 2025 będziemy mieli 1 milion elektrycznych samochodów”

Traktujemy kwestię elektromobilności poważnie. W ciągu najbliższych 10 lat mamy zamiar przeznaczyć na ten cel, co najmniej 3 miliardy euro, napisał na Tweeterze premier Mateusz Morawiecki.

Rozwój sektora elektromobilności jest jednym z zadań w Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Zakłada ona, że do 2025 r. po polskich drogach ma jeździć 1 mln pojazdów elektrycznych.

Źródłu ; Berliner Zeitung

Exit mobile version