Jeden z nauczycieli. Paweł Łęcki na swoim koncie Facebookowym umieścił wpis, który komentuje obecną sytuację edukacyjną w Polsce. Skrytykował w nim ministra edukacji.
Mnogość problemów Polskiej edukacji zdalnej
W swoim wpisie nauczyciel bardzo krytycznie odnosi się do, chociażby działań MEiN związanych z edukacją w czasach pandemii. Jeden z jego najnowszych wpisów wytyka wręcz rzekę problemów związanych z edukacją zdalną. Mówi również o zmianach w systemie egzaminów ośmioklasisty i maturalnym, które zdają się nie zważać na to że od ponad roku uczniowie polegają na trybie zdalnym.
Nauczyciel punktuje, że zmiany nie są w żaden sposób konsultowane z nauczycielami.
Ministerstwo zdaje się również pozostawać ślepe na postępującą degradację stanu psychicznego uczniów. Łęcki w swoim poście wymienia – “lęk przed fanatycznym nadrabianiem materiału, spadający dobrostan nauczycieli, który przekłada się na spadek dobrostanu uczniów, zaufanie szorujące po dnie, pozorowanie działań, niemożność istnienia wycieczek, wyjazdów, wyjść, tabelaryczność kształcenia, szał rankingowy, narastające rozwarstwienie edukacyjne, znikający uczniowie, nieprawdopodobny boom korepetycyjny i kursów przygotowawczych, zaburzone relacje i priorytety edukacyjne”.
Treść całego posta zamieszczamy poniżej.:
Stopień oderwania Przemysława Czarnka od rzeczywistości należy mierzyć nie tylko w janachpawłachdrugich, ale przede…
Opublikowany przez Pawła Lęckiego Poniedziałek, 5 kwietnia 2021
Polska edukacja kompletnie nieprzygotowana na pandemię
To, że z polską edukacją jest źle wiemy od dawna, ale dopiero podczas ostatniego roku dowiedzieliśmy się jak bardzo. 77% rodziców ocenia edukację zdalną jako “złą” i chce natychmiastowego powrotu dzieci do szkół. Spustoszenie, jakie spowodowała pandemia jest już praktycznie nie do naprawienia. Szerząca się depresja wśród młodych ludzi dobitnie pokazuje, że nauczanie zdalne zrobiło więcej szkody niż pożytku.