Podatek od reklamy uderzy nie tylko w media. Kupując np. chleb w supermarkecie, też go zapłacisz


3 Udostępnienia
Subksrybuj nas na Google News

Projekt ustawy o “podatku od reklamy” uderzy nie tylko w media, okazuje się, że więcej zapłacą również supermarkety – co przełoży się na jeszcze większą drożyznę.

Jeszcze większa drożyzna w supermarketach

Jeśli projekt zostanie przegłosowany, uderzy również w centra handlowe i supermarkety, ponieważ one również klasyfikują się pod kryteria usługodawców świadczących usługi reklamowe.

Supermarkety zapłacą podatek od reklamy, bowiem wydają gazetki reklamowe, które podchodzą pod definicję prasy wg. prawa prasowego.

Zwykle za umieszczenie reklam w gazetce płacą dostawcy określonych produktów, a supermarket zyskuje dzięki temu przychód. Według projektu ustawy jeśli kwota roczna z uzyskanego przychodu przekroczy 15 milionów złotych, usługodawca będzie musiał zapłacić 2 lub 6% podatek.

Jeśli całość wejdzie w życie, to przełoży się to na jeszcze większą drożyznę w sklepach

Kluby sportowe również mogą oberwać

Rząd nie oszczędzi nawet klubów sportowych. Największy z nich – Legia Warszawa, musiałby oddawać fiskusowi rocznie dodatkowe 7 milionów złotych z tytułu nowego podatku.

Stawki za reklamy zewnętrzne ustalono na poziomie 7.5 i 10%

Jeśli podatek reklamowy przejdzie przez Sejm i zostanie podpisany przez prezydenta (a wiemy, że pan Duda to podpisze) to jeszcze w tym roku uderzy w nas jeszcze większa drożyzna.


Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

3 Udostępnienia

Jaka jest Twoja reakcja ?

PŁACZĘ PŁACZĘ
1
PŁACZĘ
ALE WPADKA ALE WPADKA
0
ALE WPADKA
ZABAWNE ZABAWNE
0
ZABAWNE
WOW WOW
0
WOW
NIE LUBIĘ NIE LUBIĘ
0
NIE LUBIĘ
HAHA HAHA
0
HAHA
LUBIĘ TO LUBIĘ TO
0
LUBIĘ TO
NIE WIERZĘ NIE WIERZĘ
0
NIE WIERZĘ
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments