fbpx

Maciej Lasek pokazuje inne rozwiązania. 12 mln zł za transport z Chin, a polskie samoloty stoją bezczynnie na Okęciu. Czy selfie rządu najważniejsze ?


Subksrybuj nas na Google News

Polski rząd wydał 12 mln zł na przewóz środków ochrony osobistej z Chin. Zdaniem Adama Szłapki i Macieja Laska transport ten mógłby być zorganizowany o wiele taniej.

100 ton sprzętu medycznego, w tym maseczek ochronnych i kombinezonów zostało przywiezionych do polski. Transport zorganizowały firmy państwowe KGHM i LOTOS. To tego celu wynajęto z Ukrainy największy samolot transportowy Antonov 225 Mrija. .

Czy zdjęcia członków rządu wyglądają lepiej na tle Antonowa?

Adam Szłapka zastanawia się nad zasadnością tego przedsięwzięcia i kieruje wniosek kontrolny do NIK.

Eksperci zwracają uwagę, że Antonov An-225 to najdroższy w eksploatacji samolot towarowy używany głównie do transportu wielkogabarytowego. Wskazywane jest, że mniejszy Boeing 777 bierze na pokład 112 ton ładunku, co może oznaczać, że 96 ton dostarczonego 14 kwietnia sprzętu można było przetransportować za jednym razem mniejszym samolotem i taniej – informuje Adam Szłapka.

– Z informacji dostępnych w środkach masowego przekazu wynika też, że koszt lotu do Warszawy to około 1,5 mln zł w ramach przelotu cargo. Jeśli informacja o kwocie 12 mln, jaka została wydana przez państwowe spółki potwierdziłaby się, cena za lot cargo byłaby 11 razy niższa niż koszt przelotu An-225. A tym samym zaoszczędzone środki można by było przeznaczyć na zakup większej ilości sprzętu medycznego – dodaje.

W związku z tym Szłapka zwrócił się do Ministerstwa Aktywów Państwowych o udostępnienie informacji na temat m.in. kosztów operacji i odpowiedź na pytanie dlaczego wybrano właśnie taki samolot. 

Swoje uwagi przekazał również P. Maciej Lasek, który pokazuje jak radzą sobie najwięksi przewoźnicy na świecie. Nie wynajmują samolotów po 12 mln zł

Zdaniem Macieja Laska – nasze 787-9 w dwóch bagażnikach 57 ton (130m3 wg instrukcji załadowania). Inne linie podają 150-170m3. Do tego po zdemontowaniu foteli w kabinie pasażerskiej objętość na cargo zwiększy się co najmniej dwukrotnie.

Argumenty Adama Szłapki i Macieja Laska są przekonywujące. na filmie widać jak niemiecka Lufthansa dostosowuje samoloty do aktualnych potrzeb.

No cóż u nas największy rząd po względem ilości ministrów , wice ministrów sekretarzy itp musi mieć odpowiednie tło na fotki.

Samoloty ze środami ochrony lądują w całej Europie kilka razy w tygodniu, nie widać tam premierów, ministrów itp.

Rząd francuski zlecił cztery transporty tygodniowo po 100 ton każdy, w kwietniu zaplanowana 16 lotów. Nie widać żadnych delegacji rządowych witających samoloty na lotnisku

Pierwszy Antonow 124 – słynny
bardzo duży samolot transportowy – wylądował w poniedziałek, 30 marca 2020 r., Na lotnisku Vatry (Marne) z 8,5 mln masek z chińskiego lotniska w Shenzhen.
Operatorem był francuski specjalista ds. Logistyki Geodis,

Like it? Share with your friends!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
alex
alex
4 lat temu

nieudaczny rzad

mas60
mas60
4 lat temu

Za tym kryje się jakiś przekręt. Jak zwykle u nich.