Utworzona z 17 spółek Skarbu Państwa i założona w 2016 roku Polska Fundacja Narodowa opublikowała sprawozdanie finansowe za 2019 rok. Z raportu wynika, że PFN wydała kilkadziesiąt milionów złotych należących o polskich podatników, aby połechtać ego prawicy.
Przypominamy, że PFN w 2018 wydatkowała środki w wysokości 111 milionów złotych i według byłej premier – Beaty Szydło:
Fundacja ma budować polską markę, wykorzystując siłę i energię spółek skarbu państwa.
Beata Szydło, 2016 rok
Miliony, miliony, miliony
Ponad 17 000 000 zł wydano na “promocję Polski za granicą” – ochronę jej wizerunku oraz przeciwdziałanie rozpowszechnianiu nieprawdziwych treści historycznych krzywdzących lub zniesławiających Polskę i Polaków
Ponad 25 000 000 zł przeznaczono na stworzenie filmów – “Raport Pileckiego” oraz “Śmierci Zygielbojma”
Około 6 000 000 zł kosztowała kampania dotycząca rocznicy wybuchu II wojny światowej
Na projekt żeglarski “I Love Poland” przeznaczono 12 400 000 mln zł
Darowizna w wysokości prawie 8 mln zł została przekazana na wsparcie budowy Muzeum Ofiar Komunizmu w Waszyngtonie.
Na poprawę wizerunku Polski w USA, wydano 2,2 mln zł.
Kontrowersyjna fundacja
Warto wspomnieć o innych kosztownych akcjach Fundacji, które niosły za sobą wiele kontrowersji:
W 2017 roku PFN wydała ok. 8,4 mln zł na kampanię “Sprawiedliwe Sądy”, która przedstawiała w niekorzystnym świetle polskie sądownictwo
PFN zapłaciła równowartość ponad 27 mln zł amerykańskiej firmie, która miała stworzyć profil o Polsce w globalnych mediach społecznościowych. Portal miał znikomą popularność i został zamknięty. Opinia publiczna dowiedziała się o tym tylko dzięki wymogom amerykańskiego prawa wobec WHWG, bo Fundacja postanowiła zachować układy z amerykańską firmą w tajemnicy
Zobacz także:
Winnicki ma koronawirusa! Wszystko zrelacjonował: “Przyjmuję lek oparty o amantadynę…”
źródło: PFN, wikipedia, twitter