class=”class-name”] O [/boombox_dropcap]
net opublikował kolejne wyniki politycznego badania opinii publicznej. Wyborcy PiS w znacznej przewadze nawet z lekką zwyżką w tej grupie co może bardzo zadziwiać. Najciekawsze z tego są wyniki badania jak media wpływają na naszą opinię.
Podsumowując i porównując w telegraficznym skrócie Pisowi wzrosło Koalicji spadło, Lewica w górę o ponad dwa punkty, PSL-Kukiz odrobinę w dół. Najwięcej bo około trzy pkt wzrosła liczba niezdecydowanych. Na uwagę zasługuje jeszcze fakt że badanie wykonani na dużej grupie aż 8 tys. ankietowanych.
Nie ma sensu więcej komentować badań bo od zadania pytania ankieterowi do dnia dzisiejszego zbyt wiele się wydarzyło. Nie mamy tutaj wyniku zmiany Schetyny na Kidawę-Błońską, a to najważniejsze bo żadne afery do wyborców PiS nie docierają.
Bardzo cenny materiał socjologiczny pojawił się portalu “Na Temat”, w którym reporter zadawał pytania wyborcom z okręgów w którym PiS dominuje. Prawie żaden z nich nie słyszał o “małej emi”. To tereny gdzie dostęp do niezależnych stacji telewizyjnych jest dożo mniejszy niż do telewizji publicznej.
Onet publikuje wyniki jaki wpływ na świadomość obywatelską może mieć medium telewizyjne. Okazuje się że ;
- aż 80% ankietowanych, którzy wybrali Wiadomości w TVP chce głosować na PIS
- 49,5% ankietowanych, którzy wybrali Wydarzenia w Polstat chce głosować na PIS
- ale już tylko 33,7% , którzy wybrali Fakty TVN chce głosować na PIS.
Wniosek jest jeden. Opozycja musi docierać bezpośrednio i większy nacisk kłaść na internet.
Największa premię za połączenie swojego środowiska otrzymała “Lewica”, która coraz bardzie pnie się w górę.
Zandberg powiedział, że “warszawska lista lewicy to jest czarny koń tych wyborów”. – Badania społeczne już pokazują, że lewica w Warszawie nie będzie walczyła o jeden, dwa, ale przynajmniej o cztery mandaty – powiedział.
Źródło ; Onet