Portal Press.pl opublikował tekst o dziennikarzach Telewizji Polskiej. Artykuł został opatrzony portretami reporterów oraz logo stacji. TVP zażądała usunięcia logotypu, powołując się na przepisy o ochronie znaków towarowych. Jednak eksperci nie podzielają ich obiekcji.
“Propagandyści dobrej zmiany” to tekst z magazynu “Press”. Został również opublikowany na stronie Press.pl 21 czerwca. Artykuł opisuje materiały reporterów głównego wydania “Wiadomości”, wskazując na próby manipulacji ze stony dziennikarzy.
Do tekstu dołączono grafikę składającą się z 11 portretów wspomnianych dziennikarzy oraz logo Telewizji Polskiej. Według Telewizji Polskiej, wykorzystanie tego ostatniego elementu jest “działaniem bezprawnym”.
Jak podaje portal press.pl, pełnomocnik TVP wysłał do redakcji pismo, w którym żąda usunięcia grafiki. Jego zdaniem “Telewizja Polska S.A. nie udzieliła zgody na wykorzystanie w obrocie gospodarczym tego oznaczenia”.
“Nie można zabronić dziennikarzowi pisania o TVP”
Jednak eksperci zwracają uwagę na to, że przepisy o znakach towarowych służą do blokowania konkurentom możliwości prowadzenia działalności z wykorzystaniem cudzego brandu. W tym wypadku grafika z logo TVP miała służyć wyłącznie w celu informacyjnym.
– Nie można zabronić dziennikarzowi pisania o TVP i ilustrowania tekstu logo telewizji. Logo w artykule służy wyjaśnieniu i krytyce. Jest to zgodne z prawem prasowym i konstytucyjną zasadą wolności słowa – mówi Tomasz Ejtminowicz, radca prawny oraz specjalista prawa mediów i prawa własności intelektualnej w rozmowie z portalem press.pl.