Za kadencji Banasia Polska mogła stracić aż 64 mld zł z tytułu akcyzy za alkohol z Ukrainy


[boombox_dropcap style=”primary” font_size=”70px” color=”red”
class=”class-name”] S [/boombox_dropcap]

zef Służby Celnej, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów, oraz generalny Inspektor kontroli skarbowej, w okresie od 28 listopada 2005 do 3 stycznia 2008 nie uczynili nic lub wiele by zastopować z Ukrainy przywóz powierzchownie skażonego denaturatem spirytusu, skutkiem czego przewóz tego produktu spowodował straty finansowe prawie 64 mld zł.

Jak PIS rozkręcił i nakręcił drugą aferę alkoholową oraz możliwość korupcji na ogromną i niespotkaną skalę. Straty finansowe to 64 mld

PISOWSKA AFERA ALKOHOLOWA – Banaś do więzienia. Banaś oddaj 64 mld zł.

AFERA PODKARPACKA cześć III

Szef Służby Celnej Marian Banaś – Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów oraz Generalny Inspektor Kontroli Skarbowej w okresie od 28 listopada 2005 r. do 3 stycznia 2008 nie uczynił nic lub wiele by zastopować z Ukrainy przywóz powierzchownie skażonego denaturatem spirytusu skutkiem czego przewóz tego produktu tylko przez kolejowe przejście graniczne spowodował straty finansowe prawie 3 mld zł.

Dziś ten mocno niedoskonały urzędnik jest prezesem NIK, zaś od 2015 kierował służbami skarbowymi RP. Rodzi się pytanie dlaczego ABW nie “prze-wirowała” Banasia na okoliczność przyczyny zaniedbań jakich się dopuścił Szef Służby Celnej Marian Banaś – Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów oraz Generalny Inspektor Kontroli Skarbowej w okresie od 28 listopada 2005 r. do 3 stycznia 2008 r.

“To jest największa gospodarcza afera w Polsce” – Pis zgarnął 0,5 mld euro Stonoga ujawnia kolejne dokumenty.

A może ABW i Kaczyński wszystko wie a taki prezes NIK PISowi leży bo z takimi numerami w biografii Banaś zapewnia bezkarność liderom rządzącej partii.

Informacja o wynikach kontroli prawidłowości działań Służby Celnej i Ministra Finansów w zakresie wprowadzania na polski obszar celny, przez kolejowe przejście graniczne w Przemyślu, towarów zawierających alkohol etylowy, w latach 2003-2007

2. Podsumowanie wyników kontroli 2.1. Ogólna ocena kontrolowanej działalności Najwyższa Izba Kontroli negatywnie ocenia działania Urzędu Celnego w Przemyślu w latach 2005-2007 przy wprowadzaniu na obszar celny Wspólnoty Europejskiej przez kolejowe przejście graniczne w Przemyślu (Oddział Celny Medyka-Żurawica) importowanych z Ukrainy wyrobów zawierających w swym składzie alkohol etylowy, w szczególności w zakresie dokonywania wymiaru i poboru podatku akcyzowego i cła. Realizowana przez Izbę Celną w Przemyślu polityka celna państwa i nadzór nad Naczelnikiem Urzędu Celnego w Przemyślu, w zakresie wykonywania przez niego zadań związanych z wymiarem i poborem należności budżetowych w latach 2005-2007 – były nieprawidłowe.

Gigantyczne pieniądze. W tle brat Ziobry i wieże Kaczyńskiego. Stonoga przedstawia dowody.

Minister Finansów nieprawidłowo nadzorował organy celne, właściwe w zakresie wymiaru i poboru podatku akcyzowego, opłat celnych i innych należności, w związku z importem do Polski alkoholu etylowego w latach 2004-2007. We wskazanym okresie nie naliczano i nie pobierano podatku akcyzowego i innych należności od importowanego alkoholu etylowego zawartego w wyrobach akcyzowych, potocznie nazywanych przez przedsiębiorców koncentratami płynów do spryskiwaczy szyb samochodowych lub płynami przeciwoblodzeniowymi, co było działaniem nielegalnym i bezpośrednio wpływało negatywnie na realizację budżetu państwa, w zakresie ustalonym dla organów celnych. Wartość niepobranego podatku akcyzowego i innych należności w związku z importem wskazanych wyżej towarów w latach 2004-2007 oszacowana została na kwotę ok. 2.785.148.680 zł. Kwota ta, w ocenie Najwyższej Izby Kontroli, stanowi zaniżenie dochodów Skarbu Państwa, w wielkich rozmiarach.

W ocenie Najwyższej Izby Kontroli kontrolowana działalność organów Służby Celnej wszystkich szczebli stwarzała możliwość wystąpienia zjawisk korupcyjnych na wielką skalę.

2.2. Synteza wyników kontroli 2.2.1. W okresie od dnia 1 maja 2004 r. do dnia 23 listopada 2007 r. w Urzędzie Celnym w Przemyślu – wbrew obowiązującym przepisom prawa nie wymierzano i nie pobierano podatku akcyzowego i innych należności od importowanych z Ukrainy, przez kolejowe przejście graniczne w Przemyślu, towarów akcyzowych zawierających alkohol etylowy, a deklarowanych przez importerów jako koncentraty płynów do spryskiwaczy i płyny usuwające oblodzenie, w łącznej kwocie ok. 2.720.313.760 zł (w tym: podatek akcyzowy ok. 2.210.233.100 zł, cło ok. 19.549.605 zł oraz podatek od towarów i usług w kwocie ok. 490.531.055 zł).

Z kontroli przeprowadzonej w Ministerstwie Finansów wynika, że w pozostałych urzędach celnych w Polsce także nie wymierzano i nie pobierano podatku akcyzowego i innych należności z tytułu importu towarów deklarowanych do kodu CN 3820 00 00. Szacowana wartość nienaliczonego i niepobranego podatku akcyzowego i innych należności z tego tytułu stanowi kwotę ok. 64.834.930 zł. Wystąpienie pokontrolne NIK

NIK dniu 10 czerwca 2011 r. powiadomiła Prokuraturę Okręgową w Przemyślu o nieprawidłowościach ujawnionych w toku kontroli Ministerstwa Finansów, Urzędzie Celnym w Przemyślu i w Izbie Celnej w Przemyślu

W dniu 10 czerwca 2011 r. NIK powiadomiła Prokuraturę Okręgową w Warszawie o nieprawidłowościach ujawnionych w toku kontroli Ministerstwa Finansów, Urzędzie Celnym w Przemyślu i w Izbie Celnej w Przemyślu

Banaś dostał 400 metrową kamienice od żołnierza AK, wyremontował ją za kasę z Unii i zamienił w pokoje na godziny. Nie do wiary!

Prokuratura Apelacyjna w Rzeszowie, kierowana przez miedzy czasie skazaną za korupcję prokurator Anne Habało, w tym samym czasie kiedy utrudniała postępowania karne w sprawie sutenerów braci R., postanowieniem z dnia 30 grudnia 2011 r. sygn. o sygn akt Ap V Ds. 30/09/Sp o umorzyła Banasiowi i innym postępowanie karne.

NIK dnia 20 lutego 2012 r. skierowała do prokuratury w trybie ustawy o NIK zażalenie. Zarządzeniem Prokuratury Apelacyjnej w Rzeszowie z dnia 15 marca 2012 r sygn. akt Ap V Ds. 30/09 odmówiono przyjęcia zażalenia NIK z uwagi na wniesienie go przez osobę nieuprawnioną.

Działalność Banasia skończyła się w roku 2008 jest zatem szansa uwzględniając inne kwalifikacje karne niż 231 kk na to, że prokuratura coś jeszcze z tej sprawy wyciągnie. Jedno jest pewne – taki człowiek nie powinien być zadnym urzędnikiem a ABW powinna cofnąć dostęp do informacji niejawnych. Banaś ma w genach zaniechania urzędnicze i to na ogromną skalę.

[smartslider3 slider=”22″]

Afera VAT nie zaczęła się w roku 2008, aferę VAT i akcyzową nakręcił PISw latach 2005 – 2007

Na zbadanie czeka działalność Banasia za lata 2016- 2019 i powody umorzenia przez Anne Habało Banasiowi postępowań karnych, zaś ABW powinna zbadać wpływ zaniechań Banasia na jego majątek

Cdn

Zbigniew Nowak

Źródło Zbigniew Nowak

Koniec niezależnych mediów. Koniec małych portali informacyjnych. PiS chce mieć wszystko pod kontrolą.

Exit mobile version